B2B E-commerce Markt Monitor 2022.
Online meer verkopen? Weet wat zakelijke klanten beweegt.
De afgelopen jaren heeft B2B e-commerce een significante groei doorgemaakt, mede door de coronapandemie. Zet deze groei door of was die van tijdelijke aard? Hoe kopen zakelijke bestellers online, en wat zijn hun behoeften?
In dit rapport delen we de belangrijkste inzichten uit de B2B E-commerce Markt Monitor 2022* met je. We vragen naar oriëntatie, bestelgedrag en voorkeuren: informatie waar B2B-organisaties van kunnen profiteren in deze groeiende markt.
* Uitgevoerd door Ipsos in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, Intershop, Currence en De Nieuwe Zaak.
B2B e-commerce blijft groeien
Maar liefst 90% van de zakelijke bestellers koopt online. De verschuiving van offline naar online bestellen houdt nog altijd stand. 4 op de 10 zakelijke bestellers verwacht zelfs de komende jaren nóg meer gebruik te gaan maken van online bestellen. Wel kan er op sommige punten geïnnoveerd worden, zoals op het gebied van online zichtbaarheid, beleving, personalisatie en duurzaamheid. Dit rapport geeft inzicht en aanbevelingen over deze onderwerpen, waar mogelijk zelfs branchespecifiek.
Na het lezen van dit rapport weet je:
- welke veranderingen er zijn t.o.v. 2021 en 2020;
- wat de voor- en nadelen van online bestellen voor de zakelijke markt zijn;
- welke betaalmethoden en bezorgingsmogelijkheden de voorkeur hebben;
- hoe jij als webwinkelier hierop in kunt spelen.
Download het rapport nu!