Ontbijtsessie over programmatic advertising & retail media.
De retail staat onder druk, mede door de explosieve groei van e-commerce. De concurrentie is moordend, waardoor je merk steeds belangrijker wordt. Als je jouw advertenties alleen maar blijft insteken op performance, verbrand je jouw budget. Advertentie investeringen verschuiven daarom naar branding. Specifiek naar programmatic advertising en retail media.
De kracht van Programmatic Advertising
Programmatic advertising is het gericht en geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte op digitale schermen, connected TV, digitale radio, websites en apps. Deze ads zie je op je mobiel, langs de snelweg, op tv en radio of in een winkel. Kortom: overal waar digital advertising mogelijk is. Het resultaat? Betere betrokkenheid, meer verkeer en hogere omzetten.
De Retail Media trend komt op stoom in 2024!
Een belangrijk kanaal binnen programmatic advertising is retail media, een hot topic in retailland met een jaarlijkse groei van 30%! De targeting, creative & brand safety mogelijkheden en het bereiken van de consument met een shopping mindset is voor veel adverteerders super waardevol. Maar wat betekent dit voor jouw organisatie? Hoe en wanneer zet je dit succesvol in? Daar vertellen onze programmatic experts je alles over tijdens onze gratis Ketchup ontbijtsessie op vrijdag 8 maart. Ben jij erbij?
Ontbijtsessie | vrijdag 8 maart | 09:00 - 12:00
Tijdens deze ontbijtsessie kom je alles te weten over programmatic & retail media. Wat is het strategische belang en hoe werkt het samen met de rest van de funnel en waar hoort dit in jouw gehele marketingmix? Programmatic experts Marco Kloots en Iwan Blokzijl, Retail Media expert en Senior Advisor van McKinsey Arjen Heida en Creative Lead Jasper Koekoek geven je inzicht in een gerichte aanpak die je op grote schaal in kunt zetten. Mis het niet en claim je plek!
Let op: er zijn maximaal 30 plaatsen beschikbaar.
Het programma.
09:00: Inloop + ontbijt
09:30: De laatste ontwikkelingen in online en programmatic advertising en hoe je hiermee jouw doelstellingen behaalt - Marco Kloots (De Nieuwe Zaak)
10:00 De trend van 2024: Retail Media inzet, de do's en don'ts - Arjen Heida (McKinsey)
10:30: Pauze
11:00: Van concepting tot campagne uiting, voorbeeld uitingen in cases - Jasper Koekoek (De Nieuwe Zaak)
11:30: Netwerken
12:00: Einde ontbijtsessie
Na deze Ketchup weet je:
- hoe je met programmatic advertising een grotere doelgroep op een nauwkeurige en effectieve manier kunt bereiken;
- alle ins en outs over Retail Media, dé trend van 2024;
- hoe je met de juiste boodschap op het juiste moment op de juiste locatie de aandacht van potentiële klanten trekt, resulterend in hogere advertentie-opbrengsten per euro;
- wat de juiste vorm van inkoop en targeting is om je branding & performance doelstellingen te halen.
De sprekers.
@ De Nieuwe Zaak De laatste ontwikkelingen in online en programmatic advertising en hoe je hiermee jouw doelstellingen behaalt.
@ De Nieuwe Zaak
van McKinsey
De trend van 2024: retail media inzet, de do's en don'ts.
van McKinsey
@ De Nieuwe Zaak Van concepting tot campagne uiting, voorbeeld uitingen in cases. Meer info en blogs
@ De Nieuwe Zaak
Praktische informatie.
- Vrijdag 8 maart
- 09:00 uur tot ± 12:00 uur
- Beatrixgebouw, Jaarbeursplein 6 | 3521 AL | Utrecht
- Maximaal 30 plaatsen beschikbaar
- Gratis, inclusief ontbijt
Deze Ketchup is geschikt voor (commercieel) verantwoordelijken voor merk- en communicatie, marketing en e-commerce werkzaam bij (middel)grote merken of retailers. Val je niet binnen deze doelgroep, of ben je werkzaam bij een bureau, dan is het mogelijk dat je aanmelding wordt ingetrokken.